vrijdag 6 juli 2012

Wat mee te nemen op reis

Vakantie betekent op reis gaan (wel, dat geldt voor de meesten onder ons *ahum*). Als je met het vliegtuig gaat, ben je al bijna verplicht om geen grote hoeveelheden mee te zeulen. Maar ook met de auto moet je zien dat je niet onder je zware koffer terecht komt wanneer je pa een scherpe bocht neemt. Zo min mogelijk dingen meenemen is dus de boodschap. Maar wàt neem je dan juist mee ?


* Denk mini. Als je niet al te lang op vakantie gaat (en dan bedoel ik minder dan 3 weken), hoef je echt geen 2 liter shampoo en 5 liter douchegel mee te sleuren. Zoek van die travel size verpakkingen want deze zijn juist gemaakt om mee op reis te nemen. Ze zijn erop berekend dat je op vakantie er zeker mee toekomt. 

* Zonnebrandcrème. Als er een ding is waarop je niet hoeft te besparen, is het zonnebrandcrème wel. Heel belangrijk als je blootgesteld gaat worden aan de zonnestralen wanneer je ligt te bakken op het strand. Je op tijd en stond eens insmeren is key om vroegtijdige veroudering tegen te gaan.

* Was je kleren op vakantie. Heb je in het hotel of vakantiehuisje een wasmachine ter beschikking ? Gebruik deze dan. Zo hoef je je hele kleerkast niet mee te sjouwen en kan je je kleren gewoon opnieuw aandoen (en dat bespaart heel wat plaats in je koffer). 

* Qua make-up : neem het hoogst nodige mee. Hey, je bent op vakantie. Ga je je echt elke dag tot in de puntjes opmaken ? Dacht ik ook niet. Neem dus de basics mee : getinte dagcrème, 1 blush, 1 neutraal oogschaduwpaletje, een lipstick, … Zo kan je make-up dragen als het nodig is en hoef je toch niet een heel toilettasje mee te sjouwen. 

Wat neem jij mee op vakantie ? 

Stay gorgeous ! 

Anke

1 opmerking:

  1. Ik neem meestal mijn lievelingsspulletjes mee op vakantie, maar dan geen fondation want dat gebruik ik meestal toch niet op vakantie.
    Verder vooral waterproof dingetjes.
    Wat kleren betreft, vooral kleedjes en verder outfits die ik al van tevoren heb samengesteld en ook kan mixen met elkaar als ik niet alles samen kan wassen. En natuuuurlijk een bikini, mijn basis zonvakantie uitrusting :)
    Tja en verder natuurlijk schoenen en andere prulletjes... Uiteindelijk heb ik altijd te veel mee :p
    groetjes laura

    BeantwoordenVerwijderen