zondag 22 september 2013

Q&A 3

Laten we nog eens een Q&A houden, shall we ? Via mail, Twitter of in de reacties krijg ik soms leuke vragen die ik hier wel eens wil beantwoorden. Benieuwd of jouw vraag er deze keer ook tussen staat ?

 photo orig.jpg
 

Hoe reageerden je familie en vrienden toen ze ontdekten dat je een blog had ?
Mijn ouders stonden er in het begin redelijk sceptisch tegen over. ‘Bloggen, wat bereik je daar nu mee?’. Ze wisten wel dat ik van schrijven hield, ik maakte vroeger gedichtjes alsof het niets was. Aan de ene kant snapten ze het dus wel dat ik weer wilde schrijven. Nu is mama er zeer enthousiast over en leest mijn blog dan ook. Wat mijn vrienden betreft : die weten het nog niet zo heel lang. Om eerlijk te zijn, was ik een beetje bang voor hun reactie. Bloggen is nu eenmaal niet iets dat iedereen doet. Gelukkig namen ze het goed op en vonden ze het zelfs leuk. Nu weten ze waar mijn nagellakverslaving vandaan kwam en hoe ik wist welke collecties er in de winkels lagen. Ze zijn even excited als ik en komen met de leukste ideeën op de proppen !

Krul jij je haar nog wel eens, ook al heb je van jezelf al krullen ? En met welke krultang doe je dat dan?
Jazeker ! Ik heb van mezelf hele rommelige krullen. Als ik dus een wat nettere slag in mijn haar wil, pak ik er mijn krultang bij. Ik gebruik eentje van Babyliss die ik jaren geleden kocht (ik denk niet dat ze ‘em ondertussen nog maken!). Deze had verschillende opzetstukken, dus dat was nog eens handig. Jammer dat ik er niet elke dag de tijd voor heb om van die mooie krullen in mijn haar te draaien, maar voor speciale gelegenheden ligt de krultang nooit ver weg.

Wat vind je het leukst aan het bloggen ?
Goh, zoveel ! Allereerst omdat ik mijn interesses kan delen met mensen die even gepassioneerd zijn als ik. Samen ideetjes uitwisselen, praten over de nieuwste collecties die eraan zitten te komen of nieuwe trends bespreken die we in het straatbeeld hebben zien opduiken. Ten tweede is het voor mij een soort uitlaatklep. Sommigen gaan tenissen of voetballen om stoom af te blazen, ik blog. Even alles vergeten en leuke artikelen schrijven voor jullie : daar kan ik echt van genieten. Maar het belangrijkste : jullie ! Zonder jullie feedback was PfB nooit geworden wat het nu is. Jullie geven goede opbouwende kritiek over wat er moet veranderen, wat jullie meer willen zien maar ook wat ik goed doe. Jullie reacties lezen over hoe fijn jullie een bepaalde blogpost vinden, doet me deugd. Dank je daarvoor !

Heb je wel eens last van negativiteit op je blog ? Hoe ga je daarmee om ?
Natuurlijk is niet iedereen zo positief over mijn blog en heb ook ik te maken met negativiteit. Kritiek krijgen is goed, zolang het maar opbouwend is. Dan kan ik er tenminste iets mee en weet ik waarop ik moet letten. Als het echt te persoonlijk wordt, dan is het wel even slikken. Maar ach, jaloerse typetjes die zich vervelen en stoer proberen te doen ook al verstoppen ze zich achter de computer… Ik kan er mij tegenwoordig makkelijk over zetten. Als ik naar zo’n mensen moet luisteren … Dat is ongeveer 0,5% van mijn bezoekers, de andere 99,5% zijn zoveel leuker ! Daar gaat dan ook mijn meeste aandacht naartoe.

Zo, dit waren al de vragen voor vandaag ? Heb jij nog een vraag maar ik heb ze nog niet beantwoord ? Aarzel dan niet om me een mailtje te sturen of een reactie achter te laten. Wie weet beantwoord ik ‘em volgende keer wel !

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten