zondag 2 november 2014

Catrice Prime & Fine Mattifying Powder Waterproof

Poeder is voor mij heel belangrijk aangezien ik toch een redelijke vette huid heb. Poeder zorgt ervoor dat de overtollige olieën van mijn gezicht worden geabsorbeerd zodat ik de hele dag mat blijf. Wel, dat is toch de bedoeling en maar een klein aantal poeders kan dit. Catrice bracht een tijdje geleden zijn Waterproof Mattifying Powder uit. Je ziet al onmiddellijk welk woordje me aantrok : ‘Mattifying’. Ik testte hem met veel plezier voor je uit.
 

Catrice heeft voor deze poeder een lichte upgrade gedaan qua verpakking. Het zit in een zwart rond hard plastic doosje dat zeker niet goedkoop aanvoelt. Nog een enorm pluspunt : het doosje bevat een spiegel ! Enorm handig als je de poeder meeneemt in je handtas zodat je onderweg kan bijwerken wanneer nodig. De poeder zelf is pressed en enorm zacht. Gelukkig niet té zacht dat hij brokkelt. Wanneer je er met je kwast ingaat, vliegt de poeder ook niet langs alle kanten weg. Je krijgt ongeveer zo’n 9 g voor €4,99.



Wat vind ik nu van de poeder ? Ik heb ‘em een hele week lang uitgetest. Lange dagen school, verschillende activiteiten in het weekend ... Ik was benieuwd hoe goed de poeder het zou uithouden ... De claim van mat te blijven, was wel degelijk waar ! Op het einde van de dag begon ik een beetje te glanzen maar als je al meer dan 8h de poeder op hebt (zonder bij te werken!), dan mag je absoluut niet klagen. Zelfs mijn MAC MSF Natural kan me niet zo lang mat houden (en daar zit toch een prijsverschil op van €23). Hij hoopt niet op zodat ik amper de poeder op mijn huid zie liggen én dus niet cakey lijk.

Links : net aangebracht - Rechts : 8h verder

Ik ben verkocht ! Deze poeder is voor mij een geschenk uit de hemel. Heb je een gecombineerde tot vette huid ? Dan kan ik hje deze poeder aanraden. Heb je een iets drogere huid dan zou ik ervan wegblijven aangezien het de droge plekjes zal accentueren.

De Catrice Waterproof Mattifying Powder kan je vinden bij Kruidvat voor €4,99.

Wat is jouw lievelingsgezichtspoeder ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen: