woensdag 18 februari 2015

Waarom bloggen leuk is

Bloggen is nu niet een alledaagse hobby waar je mee te koop loopt. Eenmaal het bloggen wat serieuzer begint te worden, is het echter wel iets waar je trots op kan zijn. Ik begon 3,5 jaar geleden met mijn blog omdat ik reviews tegen kwam van producten waar ik het niet mee eens was. Daarom besloot ik om zelf een blog te starten. Sindsdien doe ik het met veel plezier. En weet je waarom?



Allereerst kon ik mijn creativiteit kwijt. Ik schreef vroeger enorm graag : van verhalen tot gedichten tot ... You name it. In de lagere school hadden we een vak 'Creatief Schrijven' en je kan het al raden : het werd mijn lievelingsvak. Waar mijn klasgenootjes maximaal maar een half blad konden vullen, kon ik pagina's lang verhalen schrijven. Toen ik wetenschappen ging volgen, was dat creatieve al snel gedaan. Het bloggen is eigenlijk een beetje het verlengde van dat vak van de lagere school, ik kan er mij echt in uitleven.

Verder is beauty echt een passie (what's in a name) maar mijn familie was niet echt beauty-gezind. Mijn mama maakte zich vroeger op maar toen ze kinderen kreeg, verdeelde ze haar tijd over andere dingen (wat natuurlijk normaal is). Al wat ze echt nog deed, was haar nagels lakken en dat was zelfs maar 1 keer in het jaar. Toen ik blogs begon te lezen, ontdekte ik de hele beautywereld en andere geïnteresseerden. Het leuk om te zien dat mensen met dezelfde interesse samenkomen op blogs zoals de mijne en kunnen discussiëren over allerlei onderwerpen.

In de testfase !

En dat is dan onmiddellijk mijn derde puntje : andere beautylovers leren kennen. Aangezien dat ik vroeger er thuis niet zo echt mee bezig was, dacht ik dat dat normaal was. Toen ik begon te bloggen, leerde ik mensen kennen die een nog grotere passie hadden dan ik zodat dat aanstekelijk begon te werken. Ik zocht meer dingen op, leerde heel wat bij, probeerde nieuwe technieken uit en beetje bij beetje vond ik mijn plezier in dit alles zodat ik dit allemaal wilde delen met andere beautylovers. Wat beter dan te bloggen? Nu ik ongeveer 3,5 jaar verder ben, vind ik een blog nog steeds de ideale manier om dingen met jullie te delen en met jullie te communiceren over bepaalde onderwerpen.

Zoals je kan lezen, vind ik dat bloggen een volwaardige hobby (want ja : dat is het zeker !) mag genoemd worden. Ik vind het echt zó fijn om te doen en ik vind het nog leuker dat jullie me steeds helpen verbeteren. I love you !

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten