woensdag 18 maart 2015

Perfect Palettes

Over de jaren heen heb ik heel wat make-up verzameld. Het begon met een paar make-upjes maar langzaamaan liep het compleet uit de hand, haha! In het begin kocht ik vooral single oogschaduws omdat ik niet zo heel veel oogschaduw droeg en het gemakkelijker was moet losse kleurtjes. Oogschaduwpaletten waren er vroeger ook niet echt (ik voel me oud als ik het zo moet zeggen.) maar mijn eerste palletje heeft toch mijn ogen geopend. Meerdere kleurtjes bij elkaar in 1 doosje. Heel handig om bijvoorbeeld mee op reis te nemen (in plaats van al die single oogschaduws). Vandaag laat ik jullie een deel van mijn oogschaduwpaletten zien en waarom ik zo fijn vind.


1. Urban Decay Naked 3   (review)
Dit palette stond enorm hoog op mijn verlanglijstje. De Naked 1 & 2 vond ik mooi maar ik had het gevoel dat ik al kleuren had die erop leken. Naked 3 sprong onmiddellijk in het oog : een mooie mengeling van roze en gouden tinten die je perfect met elkaar kan combineren. Sinds ik het gekocht heb in Londen, heb ik er al goed gebruik van gemaakt. Urban Decay is zelf niet te koop in Belgiƫ (zo jammer!) maar Sephora.fr verkoopt 'em ook en verzendt naar Belgiƫ ! Een uitstapje naar Parijs/Rijsel kan natuurlijk ook.



2. Too Faced Chocolate Bar   (review)
Ik weet het nog als de dag van gisteren : september 2014. Palma de Mallorca. Laatste stop in de stad voor we terug naar het hotel gingen. Ik stond te springen om de Sephora binnen te gaan en dit palette te mogen bekijken. Het had dan ook niet lang geduurd voor ik dit palette wist te vinden. Ik had er al heel wat over gehoord en was dan ook meer dan blij toen ik het mee naar huis bracht. Sindsdien gebruik ik het zo goed als elke dag. Het zijn ook van die kleuren die je naar hartenlust kan mixen & matchen zonder er fout mee te gaan. Ook hier weer 1 adres : Sephora.fr.



3. Sleek  (review, review)
Sleek kennen we ondertussen allemaal wel van de vele paletten. Dit Brits merk staat bekend om hun kwalitatief goede producten tegen een zacht prijsje. Je kan ze gewoon kopen bij Superdrug (het Kruidvat van Engeland) en je hebt ze in verschillende varianten. Dit zijn zo van die palletjes die je makkelijk mee op reis kan nemen aangezien ze helemaal niet zo groot zijn maar je toch alles mee hebt dat je maar kan nodig hebben.


4. Make-Up Revolution   (review)
Dit is de nieuwste aanwinst van de familie : het Flawless palette van Make-up Revolution. Ook dit is een Brits merk (valt het op dat de leukste paletten uit het buitenland komen?) maar kan je vinden bij verschillende webshops. De kwaliteit is gewoon super! Er komt zoveel pigment vanaf en je hebt keuze tussen zowel neutrale tinten als donkerdere kleuren. I like it alot !


5. ELF 32 Oogschaduwpalet   (review)
Over dit palet heb je me al heel wat horen zeggen en het blijft tot mijn favorieten behoren : het ELF 32 Oogschaduwpalet. Kost €6 en dat vind ik een ongelofelijke prijs voor de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt. Verwacht nu geen buttery textuur van poeders maar de pigmentatie is zeker niet slecht. Dit palette heb ik al vaak mee op vakantie genomen omdat het alle kleurtjes die ik nodig heb, bevat.



Om eerlijk te zijn : ik gebruik mijn paletten nu veel meer dan gewone mono oogschaduws. What about you?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Je hebt echt een mooie collectie! Dat eerste palette wil ook graag hebben :) Ikzelf gebruik ook enkel palettes en geen losse oogschaduws :)

    BeantwoordenVerwijderen