zondag 6 december 2015

Vrouwen met make-up : arrogant ?

Ik hoor vaak van mensen die niet dagelijks make-up dragen, dat mensen met make-up zich achter een masker verstoppen om zichzelf beter te voelen. 'Aangezien ze zich dan beter voelen, worden ze al snel arrogant.' Is dat zo ? Zijn dames (en heren) met make-up arroganter dan dat ze geen make-up zouden dragen ?



Het is inderdaad zo dat het merendeel van ons - vrouwen en mannen die dagelijks make-up dragen - het doen om ons zelfvertrouwen een beetje op te krikken. Want zeg nu zelf : als je er goed uitziet, voel je je opeens toch ook een stuk beter en zelfverzekerder ? Maar sommige mensen dragen make-up omdat ze het leuk vinden. Ik vind het namelijk leuk om me klaar te maken in de ochtend, om gezellig mijn make-up uit te spreiden en te kijken wat voor leuks ik kan maken die dag (het opstaan zelf daarentegen, daar gaan we maar even over zwijgen?). Ik heb van mezelf wallen onder mijn ogen. Geen kleine - o je ziet ze bijna niet - wallen maar echte donkere kringen onder mijn ogen. Dan mag ik nog uitgeslapen zijn, ik blijf ze maar houden (je hebt ze in mijn vlog wel kunnen zien, toch?). Een beetje foundation en concealer en het lijkt wel of ik Doornroosje ben geweest. En dat ik er dan wakkerder uitzie, is voor mijn collega's op mijn thesisplaats ook nog eens aangenamer om naar te kijken. Want geloof mij : ik zie er blijkbaar heel bitchy uit als ik moe ben (heb ik toch van horen zeggen, haha!).

Maar worden we daarom arrogant ? Bij mijn weten snauw ik niet naar mensen, blijf ik nog altijd beleefd en probeer mensen te helpen met een glimlach. Het is niet omdat ik make-up op doe, dat ik letterlijk een masker draag en ik me anders ga voordoen. Ik ken zovele meiden en bloggers die dagelijks make-up dragen maar die super lief zijn, ook in het echt als ik ze tegenkom. Natuurlijk, iedereen heeft eens een slechte dag maar moet je daarom make-up dragen en arrogantie aan elkaar linken ? Het is niet omdat ik make-up draag, dat ik me beter voel dan iemand anders.Make-up is voor mij nog steeds een passie, iets wat ik graag doe en waar ik de komende jaren niet mee wil stoppen. Iets waar mijn hartje sneller van gaat kloppen, iets wat me blij maakt. En moet dat het niet zijn ? In plaats van arrogant naar elkaar te zijn : ondersteun elkaar. Ik heb het gevoel dat vrouwen elkaar maar al te graag afkraken (jaloezie misschien?). Waarom elkaar niet helpen en verbeteren op een opbouwende manier ?

Hoe denk jij over dit onderwerp?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen:

  1. Hoi Anke, zelf draag ik sinds de pubertijd make-up om mijn vreselijk slechte acne huid te maskeren. In die periode was ik zelfs zo onzeker dat ik bijna niet over straat durfde. Ik droeg zelfs binnen een sjaal om de pukkels in mijn hals te verbergen. In het buitenzwembad hield ik mijn t-shirt aan. De foundation die ik gebruikte was goedkoop en had de verkeerde kleur. Tegenwoordig laat ik me adviseren over de juiste kleuren voor mijn huid en zie ik het opmaken als mezelf er verzorgder eruit laten zien. Iets toevoegen. Ik ben nu wat ouder en zie dat iedereen mooie kenmerken heeft. Alleen de ene persoon wil die extra uitdiepen met make-up en de ander niet. Prima. Laten we elkaar niet veroordelen om ons uiterlijk. Er zijn belangrijkere dingen. Fijne blog. Lieve groetjes, Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige comment, Carmen. Dank je daarvoor <3

    BeantwoordenVerwijderen