zaterdag 31 december 2016

Trip to memory lane - 2016

Het is oudjaar. Ik geloof het bijna niet. 2016 is gedaan. Het leek net alsof het jaar gestart was, ik kan me de kerst en nieuwjaar van vorig jaar nog herinneren. Oud op nieuw is dit jaar wel helemaal anders: ik vier het in Amerika. 2016 was een jaar vol leuke dingen: ik vocht voor mijn thesis, studeerde daardoor af en vertrok naar Amerika. Kijk je mee naar mijn jaar ?




Januari - Mijn eerste maand van het jaar begon goed (in tegenstelling tot vorig jaar). Ik vierde oudjaar thuis en maakte het gezellig. Niet veel later kreeg ik een pakketje in de bus van Romina : onze bestelling van MakeUp Geek was aangekomen. Ik was in de wolken van de kwaliteit en maakte er een video over (klik hier).

Februari - In februari gebeurde er niet al te veel. Ik werkte vooral vlijtig door aan mijn thesis want ik had een deadline te halen.

Maart - Ik at in maart mijn eerste sushi. Lach maar, ik had voordien nog nooit sushi gegeten dus 2016 was op dat vlak zeker een keerpunt. Nooit gedacht dat ik rauwe vis lekker zou gevonden hebben, but I did! Verder stond er ook veel werk voor mijn thesis gepland, de deadline kwam namelijk steeds dichterbij... Ook was er helaas 22 maart: een dag om nooit meer te vergeten.




Mei - Dé maand waar ik mijn thesis moest inleveren. Het verdedigen zou pas een maand later gebeuren.



Juni - Ik verdedigde mijn thesis en stond met knikkende knieën voor de jury. Ik heb alles gegeven; al de frustraties en stress werden omgezet in positieve energie en dat straalde ik (volgens mijn promotor) toch uit tijdens mijn verdediging. Een paar dagen later kreeg ik dan te horen dat ik geslaagd was. Ik was eindelijk een Master in de Biomedische Wetenschappen.


Juli & Augustus - De zomermaanden kon je mij mooi in het labo vinden. Ik deed mijn vakantiewerk in ons labo. Een plaats waar ik een heel jaar thesis had gedaan en ik was het daar nog niet beu. Wetenschapper in hart en nieren, zo blijkt.



September - Deze maand was een hele emotionele maand. Niet alleen was ik net afgestudeerd en had ik een week vakantie verdiend na dat harde werk (al zeg ik het zelf), ik vertrok een aantal dagen later voor het grote avontuur: Amerika. Ik zit hier nu bijna 4 maanden en voor de een of andere reden lijkt het een droom. De eerste weken besefte ik niet dat ik in Amerika rondliep, nu voelt het alsof het mijn 2de thuis is.


Oktober - Oktober was nog enorm warm dus ik spendeerde mijn vrije dagen gemakkelijk op het strand. Onder de palmbomen. Paradijs. Ook vierde ik mijn allereerste Amerikaanse Halloween en was zo fier op mijn unzipped face.



November - Ik bezoch Universal Studios ! Ik had er al zoveel over gehoord en iedereen zei me dat, als je iets wilde bezoeken in Californië, dat het dit wel was. Het was het waard, elke dollar. Fantastisch, ik heb er geen woorden voor. Uiteraard keek ik ook enorm uit naar mijn eerste Thanksgiving, iets om nooit te vergeten.


December - Ik legde mijn Cambridge examen af  en keek reikhalsend uit naar de feestdagen. Voor de eerste keer in mijn leven zou ik de feestdagen niet thuis vieren.

Terugblikken is altijd iets wat je moet doen, vind ik. Niet alleen de goede herinneringen bovenhalen, ook de slechte. Ik heb 2016 mogen vullen met fantastische dingen, met ervaringen die ik nooit zal vergeten. Ik heb vrienden gemaakt van over heel de wereld, ik mag mijn dagen doorbrengen op een ander continent. Ik ben afgestudeerd en kan beginnen aan een heel nieuw leven na Amerika. Ik heb fantastische vrienden en familieleden om me heen die me steunen in alles wat ik doe. Terugblikken doet je je de 'gewone' dingen appreciëren.

Ik wens jullie een fantastisch begin van 2017, dat al jullie dromen mogen uitkomen in het nieuwe jaar want ja: dromen komen uit.

Stay gorgeous, especially tonight!

Anke

0 reacties:

Een reactie posten